fbpx
AKTUALNOŚCI
Mindfulness – jak wyłączyć tryb autopilota w swoim działaniu?

Justyna Grochocińska

20 PAŹDZIERNIKA 2022 R.
Początkowo w swojej pracy i rozwoju osobistym nie doceniałam wartości Mindfulness. Wydawało mi się, że budowanie uważności nie wymaga zorganizowanej praktyki i jest naturalnym skutkiem ubocznym rozwoju. Moje podejście zmieniło się całkowicie podczas wyjazdu do Barcelony na szkolenie Mindfulness for teachers: hands-on approach.
Pierwszym momentem, który uświadomił mi wagę praktyki Mindfulness było odkrycie jak często działam na autopilocie i jak negatywnie wpływa to na jakość mojego życia. To odkrycie dało mi zastrzyk motywacji do budowania własnej praktyki mindfullness co było głównym założeniem szkolenia

Na kursie poznałam historię, teorię i benefity mindfulneness. Następnie przeszliśmy do poznawania i próbowania rozmaitych narzędzi. Dzięki temu zgromadziłam toolbox z metodami do budowania praktyki własnej.

Prowadząca szkolenie wprowadziła nas w różnorodność praktyki poprzez doświadczanie benefitów praktyki na sobie. Bardzo podobało mi się to praktyczne podejście do szkolenia i nauka przez doświadczanie, Dzięki temu szkolenie było urozmaicone i ciekawe.

Dodatkowym atutem szkolenia była lokalizacja. Przepiękna i bogata architektura Barcelony zachęcała, do praktyki uważności podczas spacerów, a przepyszna katalońska kuchnia wspomagała uważne jedzenie.

Od strony praktycznej i teoretycznej poznałam niesamowity wpływ mindfulness na poprawę jakości życia poprzez redukcję stresu i powrót do ciała, zwiększenie spokoju wewnętrznego, kreatywności i radości z życia.

Trening Mindfulness for teachers: hands-on approach, w którym uczestniczyła Justyna, został zrealizowany w ramach naszego autorskiego projektu Wider Horizons. Projekt jest finansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+.